dimecres, 24 d’octubre del 2012

FEM CERCLES.....

  ARA ESTEM DONANT LA FORMA DEL CERCLE I PRACTIQUEM FER CERCLES DAMUNT D´UN PAPER CONTINU AMB PINTURA DE COLOR GROC. LA VERITAT ÉS QUE ENS SURTEN PROU BÉ. A PART D´AQUESTA ACTIVITAT TAMBÉ HEM PUNXAT DINS I FORA DE CERCLES , HEM POSAT GOMETS DINS DELS CERCLES, HEM RESSEGUIT SA SILUETA DELS CERCLES.....

AQUESTA FORMA ÉS UNA DE LES MÉS IMPORTANTS EN L´INICI DEL DIBUIX A INFANTIL SOBRETOT A 3 ANYS:

El cercle suggereix totalitat, unitat, completesa i eternitat. Les imatges mandàliques són circulars o poden ser contingudes dins d’un cercle. De fet, originàriament la paraula escrita “mandala” significa “cercle” i més concretament “pensament contingut dins d’un cercle”.
Les primeres experiències que tenen els nens, els nadons, són circulars – el ventre de la mare, el pit i mugró de la mare, els ulls i boca rodona dels pares a qui observa en els seus primers mesos de vida...- i tot això estimula l’atracció dels nens per les estructures mandàliques, circulars, alimenta l’emoció que els cercles produeixen sobre els nens i la seva espontània predisposició cap als cercles.
Els nens comencen espontàniament dibuixant cercles als que després hi afegiran línies per a que es diferenciïn els uns dels altres i es converteixin en sòls, cares, persones... Les primeres figures humanes són cercles als que hi posen cames i braços perquè per a ells el cos és un tot, no distingeixen que està format per tres parts, consideren que tot surt del mateix lloc.
 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada